Какво да правя, ако намеря на вратата си стикер за неуспешен опит за доставка?

Ако куриерът не открие получателя на посочения адрес, се обажда по телефона на посочения в товарителницата телефонен номер на получателя. Ако успее да се свърже с него, съгласува дали да бъде направен нов опит за доставка или да бъде пренасочена пратката. Ако куриерът не успее да се свърже с получателя, се свързва с подателя на телефона посочен в товарителницата и се уговаря дали пратката да бъде пренасочена, върната или доставена в друг ден. Когато куриерът не открие получателя и подателя, връща пратката в офис на Express One. Повторен опит за разнос се извършва след съгласуване с получателя.

Как мога да предам пратка за транспорт?

Предаването на пратки за транспорт може да стане:

  • чрез заявка за посещение на куриер на Express One на адреса на изпращача
  • чрез заявка за посещение на куриер на Express One на адреса на трето лице
  • чрез подаване на пратка в офис на Express One.

Заявки за посещение на куриер се приемат в официални работни дни. Заявките могат да бъдат подадени онлайн(и за корпоративни клиенти) или по телефона

Разписание за вземане
Какво да направя в случай, че пратката ми е загубена или повредена?
Свържете се с нашия отдел за рекламации.
Пратката ми има ли застраховка?

Всяка пратка е автоматично застрахована за щети по време на транспорт до 18 лв. Ако желаете застраховане над тази сума, можете да сключите допълнителна застраховка

До колко часá мога да направя заявка за куриер, така че пратката ми да бъде взета още днес?

Това зависи от населеното място, от където пратката трябва да бъде взета. 

Разписание за взимане на заявки
Как да разбера къде е моята пратка?

Винаги можете да проверите статуса и местоположението на Вашата пратка като въведете номера на товарителницата тук.

По какви начини мога да заплатя куриерската услуга?

Можете да заплатите куриерската услуга в брой (възможно само в офис на Express One) или по банков път (само за корпоративни клиенти с договор).

Какво означава обемно тегло и за какво служи?

Обемното тегло е техника за ценообразуване на транспортни услуги, вкл. куриерски и пощенски услуги, при която се използва приблизително тегло, изчислено на база на дължината, ширината и височината на един пакет. Необходимостта от този начин на пресмятане е, че леките и ниско плътни пакети стават неизгодни за товарни превозвачи поради количеството пространство, което заемат в камиона (самолета/кораба), пропорционално на действителното им тегло.

Концепцията за размерите на теглото е възприета от транспортната индустрия по целия свят като единно средство за установяване на минимална такса за кубичното пространство, което заема един пакет.

Обемното тегло се изчислява по следната формула:

Обемно тегло (кг) = Височина (см) x Дължина (см) x Ширина (см) / 6000.

Закръгля се до цял килограм. Ако се установи разлика с обявеното тегло, за вярно се приема контролното. Пратките се таксуват по по-високата стойност между реалното или обемното тегло.

Какви са сроковете за доставка на пратки?

Сроковете за доставка на пратки за вътрешната куриерска услуга са в зависимост от зоната на населеното място на получателя. За 95% от получателите живеят в населени места от зона 1, където доставката става в рамките на следващ работен ден след взимането на пратката за транспорт.

Срокове за доставка

  • Зона 1: на следващ работен ден след деня на изпращането
  • Зона 2: до 48 часа след изпращането
  • Зона 3: до 72 часа след изпращането
Зони по населени места

Сроковете за доставка на международни пратки зависят от услугата (експресна или икономична) и от зоната на страна на получателя. За точна информация Зони международни икономични услуги и Зони международни експресни услуги

Зони международни икономични услугиЗони международни експресни услуги
Какво са допълнителни услуги?

Допълнителните услуги са услуги, които не са включени в основната услуга*, а се предоставят по искане на изпращача. Някои допълнителни услуги изискват допълнително заплащане. Express One предлага  допълнителни услуги за вътрешни пратки.

Какво е плащане чрез наложен платеж?

Плащането чрез наложен платеж означава, че купувачът поръчва стоката без да я заплаща предварително (например чрез кредитна карта или банков превод), т.е. заплащането на стоката се извършва в момента на доставката. Куриерът предава пратката на получателя (или друго лице на адреса) само след като получи сумата на наложения платеж. В момента плащането може да бъде само в брой. Express One планира да въведе плащане с карта.

Как се изплаща наложения платеж на изпращача?

Сумите от наложени платежи, събрани от куриерите на Express One се изплащат по банков път по сметката на изпращача (за корпоративни клиенти) в срок, определен в договора с клиента.

Как се определя цената на пратката?

Цените на вътрешните пратки се определят в зависимост от теглото на пратката, допълнителните услуги заявени от изпращача и надбавка за такса гориво. Най-лесно може да определите цената на Вашата пратка с Калкулатора на пратки.

Цените по тегло можете да намерите тук.

Цените на допълнителните услуги можете да намерите тук.

Как мога да подам рекламация?
Свържете се с нашия отдел за рекламации.
Какво е баркод на пратка и за какво служи?

Баркодът на пратката е машинно разбираемата маркировка, съответстваща на номера на товарителницата (пратката). Номерът на пратката е необходим за да се гарантира проследяемостта на всяка една пратка от момента на вземането от подателя до момента на предаването на получателя.

Всяка пратка, и дори всеки пакет от пратката, има собствен уникален номер.

Очакваната пратка не пристигна, какво да правя?

Причините за недоставка на пратката са разнородни. Най-често причината е, че куриерът е бил на вашия адрес по времето, когато не сте били у дома. Също така е възможно изпращачът да поиска връщане на пратката. Освен това, пакетът може да е повреден по време на транспорта, може да не е взет от изпращача, или подателят може да е изпратил пакета на грешен адрес. Поради тези и други причини, е възможно очакваното време за доставка да не съответства на действителното време.

За да получите повече информация за статуса и местоположението на вашата пратка, проверете състоянието на доставката чрез Track & Trace. В повечето случаи това ще се изясни къде се намира и какво се е случило с пратката.

За да намерите вашия пакет, кликнете тук.

Ако се окаже, че куриерът не Ви е заварил вкъщи и не е успял да се свърже с Вас по телефона, моля уговорете дата за последваща доставка на този номер: 0700 10 100

Ако все още не знаете какво да правите, свържете се с нашия персонал за обслужване на клиенти, за да Ви помогне: 0700 10 100

Какво е Track & Trace и как се използва?

На уебсайта на Express One е възможно проследяване или търсене на пакети, т.нар. Track & Trace, чрез който по всяко време можете да разберете къде се намира вашата пратка. За да търсите пратката, трябва да въведете номера на товарителницата (още наричан номер на пратка или . Можете да го вземете от имейла, който получихте от нас.

Ние препоръчваме: ако нямате номер на пратка, свържете се с изпращача, за да Ви го достави.

Ако имате допълнителни въпроси относно доставката на вашия пакет след проверка на статуса на пратката, свържете се с отдела за обслужване на клиенти.

Намерете вашия пакет
Кога ще пристигне пратката ми?

Пакетите се доставят всеки делничен ден от 9:00 до 18:00 часа.

Препоръчваме ако Вие или друг член на Вашето домакинство не можете да бъдете на адреса в рамките на определеното време, тогава моля свържете се с нас.

Ако имате нужда от допълнителни подробности, не се колебайте да се свържете с нашия кол център: 0700 10 100

Винаги можете да проверите статуса и местоположението на Вашата пратка като въведете номера на товарителницата:

Намерете вашия пакет